Białas Marcin (pedagog)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Filia nr 2
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(519)
Białas Marcin (pedagog)
(-)
Krzyżanowski Julian
(381)
Otwinowska Barbara
(309)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(299)
Roberts Nora (1950- )
(273)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Mickiewicz Adam
(229)
Marciniakówna Anna
(215)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Christie Agatha (1890-1976)
(189)
Steel Danielle (1947- )
(189)
Fabianowska Małgorzata
(181)
King Stephen (1947- )
(173)
Słowacki Juliusz
(167)
Jachowicz Stanisław
(159)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(155)
Orzeszkowa Eliza
(150)
Sandemo Margit
(142)
Lech Justyna
(138)
Rolando Bianka
(131)
Shakespeare William (1564-1616)
(129)
Szulc Andrzej
(123)
Żeromski Stefan
(122)
Zimnicka Iwona
(121)
Czechowicz Józef
(119)
Zarawska Patrycja
(116)
Prus Bolesław
(115)
Masterton Graham (1946- )
(111)
Liebert Jerzy
(105)
Zimnicka Iwona (1963- )
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Drewnowski Jacek (1974- )
(100)
Spirydowicz Ewa
(99)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Lien Merete (1952- )
(93)
Mazan Maciejka
(93)
Tuwim Julian (1894-1953)
(91)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(90)
Mysen Jane (1960- )
(90)
Siewior-Kuś Alina
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Pedersen Bente (1961- )
(88)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Krentz Jayne Ann (1948- )
(86)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(85)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Ingulstad Frid (1935- )
(84)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(84)
Mróz Remigiusz (1987- )
(84)
Prus Bolesław (1847-1912)
(84)
Dornberg Michaela
(82)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(82)
Polkowski Andrzej
(82)
Just Anna
(81)
Włodarczyk Barbara
(81)
Jaczewska Edyta
(80)
Sekuła Elżbieta
(79)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Frątczak-Nowotny Elżbieta
(76)
Lenin Włodzimierz I
(76)
Popławska Anna
(76)
Kasprowicz Jan
(75)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Lerum May Grethe (1965- )
(73)
Kornhauser Julian
(72)
Wilusz Tomasz
(72)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(71)
Sandemo Margit (1924-2018)
(70)
Syrokomla Władysław
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Webb Holly
(69)
Antczak Agnieszka
(67)
Popiołek Ryszard
(67)
Łukawski Krzysztof
(67)
Chmielewska Joanna
(66)
Fleszarowa-Muskat Stanisława (1919-1989)
(66)
Strzelec Małgorzata
(66)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(66)
Lange Antoni
(65)
Ludlum Robert (1927-2001)
(65)
Drozdowska Karolina
(64)
Palmer Diana (1946- )
(64)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Chorzy w rodzinie
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Macierzyństwo
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Stres
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja nakreśla szkic definicyjny stresu; ukazując jego strukturę, wskazuje na jego źródła wynikające ze specyfiki bycia matką dziecka z niepełnosprawnością intelektualną. Dokumentuje także przykłady wypowiedzi matek, stanowiące ilustrację dla omawianych zagadnień. Jawi się jako fundament nakreślający zarys duchowej terapii przeznaczonej dla matek dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Intencją autora jest jej prezentacja, stanowiąca jeden z wielu sposobów podejścia terapeutycznego do tej grupy osób. Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Trzy pierwsze stanowią teoretyczny fundament opracowania. Zawarte w nich informacje odnoszą się zarówno do ogólnych twierdzeń z zakresu doświadczania stresu w życiu człowieka, jak i permanentnego stresu doświadczanego przez matki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Rozdział czwarty zawiera opis założeń metodologicznych oraz charakterystykę badanej populacji. Piąty rozdział stanowi prezentację uzyskanych wyników badań. Dokonano w nim próby charakterystyki ról badanych matek, jakie przyjmują one na siebie w związku z opieką i wychowaniem swoich dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Rozdział ten zawiera narracje badanych matek oraz ich wieloaspektową analizę w aspekcie doświadczanego stresu. W rozdziale szóstym przedstawiono fundamentalne założenia autorskiej koncepcji terapii dedykowanej matkom dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, wskazując na aspekty warunkujące jej powodzenie. W tym miejscu pragnę serdecznie podziękować osobom, które przyczyniły się do powstania tej monografii. Przede wszystkim matkom, biorącym udział w badaniach, które — pomimo zmiany imion — odnajdą w tekście swoje wypowiedzi. Wolontariuszom, którzy zebrali dane, nanosząc swoje uwagi i spostrzeżenia. Personalnie — dr Elżbiecie Marii Minczakiewicz za inspirację i krytyczną ocenę moich pomysłów oraz panu mgr. Krzysztofowi Stawickiemu za liczne konsultacje, motywowanie do podejmowania wyzwań, pomoc przy rozwiewaniu wielu dylematów oraz wsparcie techniczne. Publikację adresuję do matek dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, zarówno tych, których wypowiedzi cytuję w tekście, jak i tych, które czytając tekst, odnajdą w nim przykłady niemal zaczerpnięte z własnego życia; terapeutów, licząc na to, że zyskają inspirację dla swojej pracy, poszerzą warsztat kompetencji; wszystkich zainteresowanych, mając nadzieję, że niniejsza publikacja stanowić będzie uzupełnienie naukowego dyskursu nad spektrum metod terapeutycznych i ich skuteczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej