Nauczyciele
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(34)
Forma i typ
Książki
(34)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Publikacje fachowe
(10)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje naukowe
(4)
Dramat (rodzaj)
(2)
Proza
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(33)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka główna
(2)
Filia nr 2
(31)
Filia nr 2 -Zbiory pedagogiczne
(3)
Autor
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kaliska Zofia (1978- ). Autor
(2)
Staśczak Zbigniew
(2)
Bednarek Stefan (1944- )
(1)
Białas Tomasz (urzędnik)
(1)
Biernacka Anna. Autor
(1)
Bleja-Sosna Barbara
(1)
Bortnowski Stanisław
(1)
Brańska Żywilla
(1)
Buczyńska Elżbieta. Autor
(1)
Dambach Karl E. (1945- )
(1)
Davis Katie (1959- )
(1)
Dorance Sylvia. Autor
(1)
Folta Wojciech
(1)
Furmańska Sabina (1977- )
(1)
Gałązka-Jędrych Paulina
(1)
Giermak-Zielińska Teresa (1944- )
(1)
Godawa Joanna (pedagogika)
(1)
Hamerski Jerzy. Autor
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Hunziker Daniel (1967- )
(1)
Kalina Roman Maciej (1949- )
(1)
Kalinowski Kasper
(1)
Kaliska Zofia. Autor
(1)
Kiełbasiewicz-Drozdowska Iwona
(1)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(1)
Kozdroń Agnieszka. Autor
(1)
Krasicki Szymon (1936- )
(1)
Kuczyńska Anna
(1)
Kusza Agnieszka. Autor
(1)
Lussier Francine (1947- )
(1)
Machulska Halina
(1)
Maszczak Tadeusz (1941- )
(1)
Mielniczuk Marcin
(1)
Migdałek Jacek (1949- )
(1)
Mitka Piotr
(1)
Noras Grzegorz
(1)
Nowak Paweł Fryderyk (1977- )
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Pańczyk Władysław
(1)
Ploch Leszek. Autor
(1)
Poznecka Wanda
(1)
Pruszkowska Alicja
(1)
Radoszko Magdalena
(1)
Rzepa Tadeusz (1950- )
(1)
Siwiński Wiesław (1934- )
(1)
Sozański Henryk (1939- )
(1)
Stadtmüller Ewa. Autor
(1)
Staniszewski Tadeusz (nauki kultury fizycznej)
(1)
Sujecka-Zając Jolanta
(1)
Sulisz Seweryn (1939- )
(1)
Szczuka Joanna
(1)
Tatarowicz Jan
(1)
Ubertowska Aleksandra
(1)
Warchałowska Hanna. Autor
(1)
Warchoł Krzysztof. Autor
(1)
Wykurz Urszula. Autor
(1)
Węglińska Maria (1936- )
(1)
Zając Jerzy (kompozytor)
(1)
Ziemlański Światosław (1930-2008)
(1)
Ławecki Tomasz (1952- )
(1)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(1)
Ślepowrońska Dagna Autor
(1)
Żukowska Anna (nauki kultury fizycznej)
(1)
Żukowska Zofia (1932-2013)
(1)
Żukowski Ryszard (1932- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1989-2000
(8)
1901-2000
(7)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(33)
Odbiorca
Dzieci
(2164)
6-8 lat
(1357)
9-13 lat
(1248)
Młodzież
(904)
0-5 lat
(805)
Nauczyciele
(34)
14-17 lat
(563)
Szkoły podstawowe
(154)
Dorośli
(144)
Szkoły wyższe
(112)
18+
(87)
Szkoły średnie
(77)
Studenci
(50)
Przedszkola
(42)
Rodzice
(33)
Literatura szwedzka
(23)
Szkoły ponadgimnazjalne
(19)
Poziom podstawowy
(13)
Lekarze
(11)
Literatura amerykańska
(10)
Logopedzi
(10)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(10)
Gimnazja
(9)
Klasa 4.
(9)
Licea
(9)
Klasa 6.
(7)
Klasa 8.
(7)
6-9 lat
(6)
Klasa 1.
(6)
Klasa 5.
(6)
Klasa 7.
(6)
Literatura angielska
(6)
A2 (poziom biegłości językowej)
(5)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(5)
Klasa 2.
(5)
Klasa 3.
(5)
Pracownicy samorządowi
(5)
Bibliotekarze
(4)
Fizjoterapeuci
(4)
Literatura norweska
(4)
Literatura polska
(4)
Pedagodzy
(4)
Poziom średniozaawansowany
(4)
Prawnicy
(4)
Psycholodzy
(4)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(4)
13-16 lat
(3)
Chłopcy
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(3)
Poziom niższy średniozaawansowany
(3)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(3)
13-17 lat
(2)
9-13
(2)
A1 (poziom biegłości językowej)
(2)
B1 (poziom biegłości językowej)
(2)
Dermatolodzy
(2)
Dziewczęta
(2)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(2)
Inżynierowie
(2)
Klasa 5
(2)
Klasa 6
(2)
Kosmetolodzy
(2)
Literatura irlandzka
(2)
Menadżerowie
(2)
Menedżerowie
(2)
Neurolodzy
(2)
Osoby niedowidzące
(2)
Pielęgniarki
(2)
Polacy
(2)
Poziom średnio zaawansowany
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Proza
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Studenci medycyny
(2)
Szachiści
(2)
Szkoły policealne
(2)
Technicy
(2)
Technikum
(2)
Ukraińcy
(2)
Urzędnicy
(2)
+18
(1)
14-16 lat
(1)
4+
(1)
5-8 Lat
(1)
8-10 lat
(1)
8-6 lat
(1)
9-10 lat
(1)
9-134 lat
(1)
9-17 lat
(1)
Adwokaci
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Animatorzy rekreacji
(1)
B1 poziom biegłości językowej
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2 poziom biegłości językowej
(1)
C1 poziom biegłości językowej
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(11)
Temat
Teatr
(5)
Uczniowie
(4)
Nauczanie
(3)
Boże Narodzenie
(2)
Dopalacze (substancje odurzające)
(2)
Handel narkotykami
(2)
Imprezy szkolne
(2)
Integracja społeczna
(2)
Narkomania dzieci i młodzieży
(2)
Narkotyki
(2)
Nauczyciele
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Apel szkolny
(1)
Arteterapia
(1)
Bajkoterapia
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziedzictwo kulturowe
(1)
Dzień Babci
(1)
Dzień Dziadka
(1)
Dzień Matki
(1)
Dzień Nauczyciela
(1)
Dzień Ojca
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Event marketing
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Humor
(1)
Impreza sportowa
(1)
Inscenizacja
(1)
Jakość usług
(1)
Język polski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Logistyka
(1)
Metody nauczania
(1)
Mobbing
(1)
Młodzież
(1)
Narodowe Święto Niepodległości
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Obsługa klienta
(1)
Organizacja czasu wolnego
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedagogika
(1)
Planowanie
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Poezja
(1)
Pory roku
(1)
Proces twórczy
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Rozwój fizyczny młodzieży
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Smutek
(1)
Socjologia młodzieży
(1)
Strach
(1)
Sztuka
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Technologie cyfrowe
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Turystyka
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Warsztaty artystyczne
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wycieczki szkolne
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie kompetencjami
(1)
Zastosowania internetu w edukacji
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zgromadzenia i imprezy masowe
(1)
Śmierć bliskiej osoby
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(14)
Opracowanie
(7)
Scenariusz teatralny
(5)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(3)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Adaptacja literacka
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przewodnik turystyczny
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wiersze okolicznościowe
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Pedagogika,oświata,edukacja
(7)
Teatr i teatrologia
(7)
Psychologia
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Sport i kultura fizyczna
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Pedagogika i oświata
(1)
Psychologia i zdrowie psychiczne
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Wypoczynek i rekreacja
(1)
34 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Głównie materiały krajowej konferencji, 11-13 marca 1999 r., Rytro k/Nowego Sącza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
W książce Scenariusze przekorne prawie niemożliwe Anna Biernacka Stanisław Bortnowski, doświadczeni metodycy nauczyciele języka polskiego, prezentują swoje pomysły na lekcje poezji. dokonanym przez nich wyborze wierszy przeważają utwory Bolesława Leśmiana, Wisławy Szymborskiej Czesława Miłosza, ale znajdują się tu także wiersze innych współczesnych poetów polskich, takich jak Ewa Lipska, Janusz Szuber, Tomasz Różycki czy Tadeusz Dąbrowski. Autorzy kładą nacisk na metody aktywizujące, rozwijające wyobraźnię kreatywność uczniów. Scenariusze łączy idea metodyczna ujęta przez Bortnowskiego słowa: „Oboje jesteśmy trochę szaleńcami chcemy inaczej, niż nakazują tradycyjne wzorce, uczyć języka polskiego!”. Inaczej, ale skuteczniej. Rezultaty bywają zaskakujące nie tylko dla nauczycieli, lecz także dla samych uczestników zajęć. „Uczniowie potrafią więcej, niż ktokolwiek mógłby sądzić, nawet oni sami!” podsumowuje skuteczność pozornie zwariowanych metod Stanisław Bortnowski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 -Zbiory pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka w której znalazły się wiersze, piosenki i przedstawienia. Są to utwory dla dzieci ze szkoły podstawowej i gimnazjum, mające pomóc nauczycielom w przygotowaniu różnych uroczystości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Technology's child : digital media's role in the ages and stages of growing up" 2023.
Co robi moje dziecko w internecie? Jakiego rodzaju treści ogląda lub z kim rozmawia? Czy przez korzystanie z technologii łatwiej się rozprasza? Katie Davis zbiera praktyczne wskazówki i porady, jak nauczyć dziecko bezpiecznego i odpowiedzialnego funkcjonowania w cyfrowej rzeczywistości. Jej książka jest przeznaczona dla każdego, kto jest zainteresowany wpływem technologii na rozwój dzieci: od narodzin aż do osiągnięcia przez nie dorosłości. Z pewnością znajdą tam coś dla siebie: Rodzice, którzy starają się nadążyć za najnowszymi technologiami i zastanawiają się, jak pomóc swoim dzieciom z nich korzystać. Nauczyciele, którzy szukają pomysłów na wykorzystanie technolo¬gii do ważnych i wzbogacających doświadczeń edukacyjnych w klasie. Projektanci graficzni, którzy opracowują aplikacje i strony dla dzieci w różnym wieku i ich rodzin. A także wszyscy inni, którzy pragną dowiedzieć się więcej o tym, jak wychować dziecko w cyfrowej rzeczywistości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Oswajanie przez bajanie to nie tylko tomik dobrze napisanych, opatrzonych specjalistycznym komentarzem, tekstów literackich, lecz przede wszystkim zbiór narracji traktujących o sprawach ważnych, szczególnie z punktu widzenia szeroko rozumianej integracji społecznej. W niewielkiej formie zarysowane zostały wielkie historie dotykające przeżyć i codziennych doświadczeń, z jakimi zmagają się zarówno młodsze, jak i nieco starsze osoby, znajdujące się w sytuacji trudnej emocjonalnie. Spotkanie z bohaterami kolejnych opowieści stwarza szansę na zrozumienie jak różne odcienie może mieć złożony proces oswajania. Co więcej, staje się doskonałą okazją do spojrzenia na siebie samych oraz innych, czasem z zupełnie nowej perspektywy. Pozycja warta polecenia rodzicom, pedagogom, psychologom, nauczycielom i wszystkim tym, którzy zastanawiają się, jak w przystępny sposób rozmawiać z dzieckiem na niełatwe tematy." fragment recenzji dra Kamila Kurackiego [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi cykl opowiadań z wplecionymi ćwiczeniami artykulacyjnymi. Skierowane do młodszych dzieci opowieści o najbliższym otoczeniu nawiązują do tego, co znane i lubiane. Mogą więc być również doskonałym wprowadzeniem do rozmowy, a dołączony rysunek i pytania dodatkowo aktywizują dziecko. Dzieciom starszym dedykowane są opowiadania o polskich miastach, które ciekawie prezentują ich zabytki i atrakcje. „Małe i duże języczka podróże” to książka nie tylko dla logopedów, ale również dla rodziców i nauczycieli, którzy podczas ćwiczeń aparatu artykulacyjnego mogą rozbudzić w dzieciach chęć poznawania świata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Przestrzeni Niepełnosprawności ; t. 2.)
Monografia stanowi drugi tom serii wydawniczej „W Przestrzeni Niepełnosprawności”. Na kartach tej książki towarzyszymy „osobom z niepełnosprawnością na ścieżkach życia”, aby wpierać ich edukację, podejmowane działania terapeutyczne oraz umożliwiać jak najpełniejsze funkcjonowanie w życiu kulturalnym i społecznym. Publikacja zawiera artykuły napisane przez specjalistów teoretyków i praktyków zajmujących się istotą niepełnosprawności, funkcjonowaniem osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności w społeczeństwie oraz ich szeroko pojętym uczestnictwem w kulturze i terapii. Autorzy podjęli kwestie związane z terapią dzieci, intensyfikacją edukacyjnych działań środowiskowych na rzecz osób z niepełnosprawnościami oraz sytuacją społecznej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasie szkolnej. Badacze przyjrzeli się również zjawisku liminalności w kontekście przekraczania drugiego progu edukacyjnego przez ucznia z chorobą przewlekłą uczącego się w klasie integracyjnej, a także możliwościom udostępniania muzeów osobom z niepełnosprawnością intelektualną. Poza tym analizie poddano twórczą, plastyczną działalność uczniów lekko niepełnosprawnych intelektualnie. Publikację zamykają artykuły dotyczące doświadczeń praktycznych na polu edukacji, terapii, wsparcia i szeroko pojętego rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenariusze imprez na rok szkolny do realizacji w klasach 0-3 nauczania zintegrowanego.
Autor zaadresował książkę do nauczycieli i rodziców, instruktorów i wychowawców, pracowników domów kultury oraz świetlic. Stanowi ona zbiór propozycji przeciwstawiających się tzw. kuczciom, czyli akademiom ku czci, nudnym i długim, wątpliwym wychowawczo i miernym artystycznie. Wieloletnie doświadczenie Jerzego Hamerskiego w pracy z dziećmi zaowocowało materiałem, który ułatwi przygotowanie każdej uroczystości wspólnie z uczniami. W książce Autor wyjaśnia, jakie są cechy dobrej imprezy szkolnej, jak pracować z wierszem i piosenką, jak stworzyć ciekawą scenografię, kostiumy i rekwizyty. 20 gotowych scenariuszy, które można wykorzystać w każdej szkole - od rozpoczęcia roku szkolnego, przez imieniny klasy, Wielkanoc, Dzień Matki po zakończenie roku szkolnego!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 -Zbiory pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Słowo „kompetencja” jest w kontekście edukacji odmieniane przez wszystkie przypadki, a częstość jego użycia sprawiła, że stało się czymś w rodzaju zaklęcia. Orientacja na kompetencje to jednak nie żadne czary. Trzeba tylko wiedzieć, o czym mowa. Szkoła powinna zapewnić podopiecznym młodym klimat, w którym mogą się uczyć i dorastać, oparte na zaufaniu relacje z ludźmi, którzy w nich wierzą, wspierającą społeczność oraz wyzwania odpowiadające ich dojrzałości i zainteresowaniom, dzięki którym uczą się samodzielnego myślenia, wymiany poglądów i współdziałania. Uczniowie powinni też mieć możliwość nabywania tych kompetencji, które przygotują je do dorosłości i życia zawodowego. Potrzebne jest nowe spojrzenie i zrozumienie procesów uczenia się i nauczania, a także kultura popełniania błędów i budowania relacji umożliwiająca dzieciom i młodzieży pozytywny rozwój osobisty i społeczny. Daniel Hunziker w zrozumiały sposób wyjaśnia społeczne, psychorozwojowe i neurobiologiczne aspekty uczenia się zorientowanego na kompetencje. Przedstawia sprawdzony schemat zawierający 64 podstawowe kompetencje dla uczniów wszystkich lat obowiązkowego nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Narkotyki i dopalacze : co powinni wiedzieć rodzice i nauczyciele? / Mariusz Jędrzejko, Zbigniew Staśczak. - Warszawa : Bellona, copyright 2018. - 244, [4] strony : ilustracje, fotografie, wykres ; 21 cm.
Problem narkotyków i nowych substancji uzależniających (dopalaczy) staje się coraz poważniejszym wyzwaniem społecznym, medycznym, ekonomicznym i prawnym. Według najnowszych badań nowe narkotyki mogą stanowić już 10% rynku substancji odurzających, a ich odbiorcami są szczególnie ludzie młodzi. Nowe narkotyki są najsilniejszymi substancjami odurzającymi dostępnymi w historii – niektóre z nich dysponują potencjałem śmiertelnego zatrucia lub głębokich uszkodzeń ośrodkowego układu nerwowego. Sprzedaż dopalaczy jest coraz szerzej eksponowana w Internecie, co utrudnia kontrolę rynku oraz zwiększa ryzyko kontaktu z nimi, czyniąc z nich jedno z najpoważniejszych zagrożeń współczesnego świata. Z tej książki dowiesz się: Jak działają poszczególne narkotyki? Jak narkotyki i dopalacze wpływają na naszą świadomość? Jakie mechanizmy prowadzą do uzależnienia? Jak chronić swoje dzieci przed narkotykami? Jak rozpoznać, czy Twój syn lub córka brali narkotyki? Czy testy narkotykowe są miarodajne? [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie 1. pt.: Narkotyki i dopalacze : co powinni wiedzieć rodzice i nauczyciele?.
Pracę tę wyróżnia – od innych prac na temat narkotyków – umiejętne wszczepienie naukowych kwestii w popularny charakter książki, wyjątkowość układu i wizualizacja treści, klarowność i jasność językowa, liczne przykłady praktycznego zastosowania proponowanych rozwiązań oraz profesjonalizm (naukowy i praktyczny) Autorów. dr hab. prof. AJD Irena Motow, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie W tym roku mija osiemnaście lat od premiery filmu Requiem for a dream, z przejmującą muzyką Clinta Mansella. Historia destrukcyjnej siły narkotyków zaczyna się od pojedynczych dźwięków ostrzegawczych, powoli narasta, by w finale przyoblec formę wielkiej symfonii rozpaczy. W śmiertelnej pustce ginie sens życia, radość i szczęście. Ten obraz upadku człowieka stanowi nie tylko ostrzeżenie, ale i przejmującą diagnozę życia współczesnych ludzi. A właściwie „ucieczki od życia”. Dobrze zatem, iż pojawiło się opracowanie Narkotyki i dopalacze. Co powinni wiedzieć rodzice i nauczyciele?, skierowane do szerokiego kręgu odbiorców. W świecie destrukcji, duchowego chaosu i nicości, do której zdąża nihilistyczny narcyz XXI wieku, odzyskajmy siłę duchową, cnotę dzielności i męstwa, bez jakich niemożliwa jest obrona wartości moralnych, stanowiących fundament świata zachodniego. ks. dr hab. prof. WSH Stefan Radziszewski, Wyższa Szkoła Handlowa w Radomiu Publikacja mówi nam wiele o faktycznej kondycji współczesnej młodzieży polskiej, a tym samym polskiego społeczeństwa, a także daje trafną diagnozę problemów narkomanii w Polsce. Można ją polecić każdemu, kto zajmuje się (albo chce się zajmować) procesami socjalizacyjnymi i wychowawczymi nadchodzących pokoleń. Należy mieć nadzieje, że publikacja znajdzie poczesne miejsce w polskiej literaturze naukowej i praktycznej, ze względu na jej rzetelność naukową i świetną formę opracowania. Na uwagę zasługuje także wypracowana przez zespół prof. M. Jędrzejko nowa metoda badań, którą określam jako „socjologiczną metodę operacyjną”. dr hab. prof. PRz Eugeniusz Moczuk, Politechnika Rzeszowska
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zabawmy Się w Teatr!)
Seria prezentuje scenariusze inscenizacji przedstawień szkolnych, przeznaczone dla przedszkoli oraz szkół podstawowych. Nie tylko są one przyjemną formą rozrywki dla dzieci, ale pełnią też funkcję edukacyjną. Uczestnictwo w warsztatach teatralnych lub choćby w szkolnych przedstawieniach z okazji różnych uroczystości inspiruje dzieci do pozytywnego działania, wyzwala pasje tworzenia, rozwija społecznie, daje poczucie własnej wartości i pewności siebie, uczy trudnej sztuki wystąpień publicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem scenariuszy teatralnych, przeznaczonych dla przedszkoli oraz szkół podstawowych. Mają one formę ośmiozgłoskowych, rytmicznych, ładnie rymowanych wierszy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenariusze teatrzyków dla przedszkoli / Zofia Kaliska. - Białystok : Printex, 2011. - 224 strony ; 20 cm.
Książka zawiera 25 scenariuszy dla teatrzyków dziecięcych o różnej tematyce, dla dzieci w wieku 4-6 lat, ale niektóre z nich z powodzeniem można wykorzystywać w grupie wiekowej 7-8 lat. Są tu na przykład takie tematy jak narodowe legendy (np. Jak Popiela myszy zjadły), alfabet, podstawy matematyki, "Balladyna" dla najmłodszych, choć większość scenariuszy to bajkowe historyjki, zawsze zakończone odpowiednim przesłaniem moralnym. Dialogi mają formę rytmicznych, łatwo wpadających w ucho ośmiozgłoskowych rymowanek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Rozwój przez zabawę, to główne przesłanie książki zawierającej praktyczne scenariusze organizowania czasu wolnego dzieciom i młodzieży w sposób bezpieczny i atrakcyjny zarazem. Zabawa wpływa na rozwój inteligencji wielorakich, kształtuje kompetencje społeczne, wzmacnia poczucie własnej wartości, pomaga w zarządzaniu emocjami, wyposażając dziecko w umiejętności niezbędne do tego, by w dorosłym życiu mogło podjąć z sukcesem określone społeczne role. Książka zawiera scenariusze zabaw, propozycje gier i projektów, które z założenia mają zabezpieczać potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży, nadając oddziaływaniom pedagogicznym i rodzicielskim głębszy wymiar w aspektach: - kształtowania kompetencji komunikacyjnych, - kształtowania kompetencji społecznych, - budowania poczucia własnej wartości, - rozwijania potencjału jednostek, - umiejętnego zarządzania emocjami. Celem zabaw przedstawionych w książce jest ukształtowanie jednostki stabilnej emocjonalnie, świadomej własnych zasobów, o wysokim poczuciu własnej wartości, otwartej na społeczne życie, z poczuciem współodpowiedzialności za tworzenie społecznej rzeczywistości, która ukierunkowana przez pedagogizację dorosłych świadomie w życiu zarządzać będzie swoim wszechstronnym rozwojem. Dzieci i młodzież uczestnicząc w proponowanych zabawach, grach i projektach wzmocnią obszary związane z: - rozwojem intelektualnym, - rozwojem fizycznym, - rozwojem społecznym, - rozwojem emocjonalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki dramatów zamieszczonych tomie świecie baśni. Scenariusze przedstawień teatralnych dla młodzieży zapraszają czytelników do podjęcia rozmowy na trudne ważkie tematy, takie jak fobie, samotność, odmienność, relacje między dzieckiem dorosłym (rodzicem). Rozmowy te mają pobudzić odbiorców do refleksji nad własnym „ja” stosunkiem owego „ja” do świata, także nad kształtem tego świata. Jak podkreślają dramatopisarki, rozmowa ta powinna zawierać elementy nie tyle moralizatorskie dydaktyczne, ile raczej odprężające komiczne. Scenariusze powodzeniem mogą być wykorzystywane przez nauczycieli przygotowywaniu przedstawień uczniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej